REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ

 Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.


1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Resposta:

Estic d'acord amb el que diu Greháigne i Godbout ja que els esports d'equip no han d'estar diferenciats en atac i defensa en un mateix equip. L'equip ha d'estar totalment coordinat tant en les accions de defensa com en les accions d'atac, d'aquesta forma s'aconseguiran els objectius que té marcat l'equip. A més, un equip és millor equip quan tots els individus treballen coordinats. Un esport d'oposició és competitiu però no tenen perquè ser agressiu, és a dir, és important que hi haja una competició per guanyar, però ha de ser una competició sana i sempre respectant al rival. Aquests són els valors que nosaltres hem de transmetre als alumnes.


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado


Resposta:

El joc que he triat és el que vam fer en la sessió de rugbi en el qual els 6 membres del grup havíem d'estar en un con posats en rombe i havíem de girar de con quan passàrem la pilota al company. En aquest joc reduït havíem de passar la pilota de rugbi de tal forma que tots els membres anàrem girant, a més hi havia un alumne que tenia necessitats. Nosaltres triem un alumne que no tenia les extremitats superiors.

El joc el vam fer de manera correcta ja que entre tots els membres aconseguim que l'alumne amb necessitats aconseguira realitzar el joc de manera contínua i correcta. És important que s'integren als alumnes amb necessitats en tots els jocs i nosaltres, en grup, aconseguim integrar-ho. Si no haguérem cooperat, l'alumne amb necessitats no haguera aconseguit l'objectiu del joc ja que era molt complicat realitzar-lo sense ser un grup unit i cooperat.


3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Resposta:

El joc que he triat és el que va realitzar el meu grup. Vam triar voleibol ja que és un esport que no se sol practicar a les aules d'educació física en l'etapa d'educació primària.

En concret, el joc que he triat és el que vam fer al final de la sessió. El joc consistia a jugar un partit de voleibol. Com a simple vista pot semblar molt competitiu per als alumnes, la modificació que he pensat perquè passe de ser un joc competitiu a un joc cooperatiu és que abans que la pilota passe a l'altre camp tots els membres de l'equip han d'haver tocat la pilota. D'aquesta forma, els alumnes s'obliden dels resultats i en el que se centren és que tots els membres de l'equip participen i d'aquesta forma tots guanyen.


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

Resposta:

Una estratègia pot ser que tots els integrants participen de manera contínua en el joc, per a això, tots els membres del grup hauran de ser conscients que de l'objectiu és que tots els membres participen i que es passe d'un joc competitiu a un joc lúdic.

Una altra estratègia pot ser que la participació de l'alumnat siga més oberta és a dir, que la formació dels equips no siguen pel nivell de destresa dels alumnes sinó per l'atzar o designat pels propis alumnes sense tindre en compte les habilitats dels companys.

La tercera estratègia pot ser fomentar els esports no tradicionals ja que d'aquesta forma els alumnes no tindran la necessitat de competir ja que són esports que no solen conèixer i per tant no tenen referents. D'aquesta manera, tots els alumnes el que buscaran serà la diversió. A més, en els esports alternatius podem veure la creativitat i la motivació que té els alumnes.


AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

X

La meua participació en totes les sessions ha sigut correcta i completa.

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

X

M'he esforçat al màxim en la realització de les activitats teòriques.

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

X

L'aportació que he fet en el meu grup ha sigut adequada ja que entre tots hem realitzat totes les activitat grupals.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

X

A pesar que podríem haver fet alguna modificació en algun joc del nostre esport, hem sabut aprendre dels errors i modificar-los.

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

La satisfacció del treball que hem realitzat tota la classe ha sigut màxima ja que entre tots hem fet uneixes sessions molt correctes.

Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

X

He aprés moltes coses en aquest bloc.

 

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 10

 

 

 

 

 

 

Comentarios