TRADICIÓ vs MODERNITAT

La manera de jugar està canviant, però malgrat això hi ha jocs com l'amagatall o la gallineta cega que es resisteixen a morir i que han sigut transmesos de generació en generació. Aquests jocs són anomenats sucs populars o jocs tradicionals.

Els jocs populars-tradicionals posseeixen gran riquesa pedagògica i estimulen capacitats i actituds com: la cooperació, solidaritat, honradesa, afany de superació, curiositat, respecte, companyonia…, aquestes característiques són molt útils per a suplir la falta de joguets ja que aquests jocs no solen necessitar material i si ho necessiten és molt assequible. A més, aquests jocs estan basats en jocs participatius i de grup, afavorint el desenvolupament intel·lectual i social dels alumnes/as a través del joc, enfront del joc basat en el joguet o en les noves tecnologies.

Una altra qüestió que m'agradaria comentar és el canvi que ha patit el joc i és que abans es jugava més al carrer a jocs tradicionals i populars i ara els esports moderns han acaparat l'atenció de la gran majoria dels xiquets i les xiquetes.

Hui dia, en molts llocs, els xiquets ja no juguen, el que fan és relacionar-se amb un joc que no implica ni socialització, ni procés d'elaboració. És a dir, participen en “jocs” que no tenen cap de les qualitats necessàries amb la qual cosa es veu afectada la personalitat i el bon creixement del xiquet.

En els nous hàbits d'oci dels xiquets cada vegada es tendeix més a l'aïllament, al joc individual i sedentari. És per això  que l'educació física és tan important en l'escolarització dels xiquets, ja que, sense educació física molts xiquets no arribarien ni a moure's 2 hores a la setmana ja que es passen les vesprades enfront d'un monitor o una consola i asseguts en una cadira sense realitzar activitats físiques. 

A més, des del meu punt de vista, el docent ha de centrar-se més en jocs populars i tradicionals ja que si no es treballen en l'educació física, a poc a poc aniran desapareixent.






Comentarios

  1. Hola Lydia!
    Con tu blog me has hecho recordar que yo también me pasaba horas en la calle jugando a juegos populares como, por ejemplo, la gallinita ciega.
    Estoy de acuerdo con muchas de tus aportaciones. El tiempo ha ido cambiando y con ello se ha cambiado la forma de jugar. En cambio, discrepo contigo cuando sugieres que el docente debe centrarse en juegos populares i/o tradicionales, pienso que los docentes también pueden trabajar la actividad física utilizando recursos TIC's que motiven al alumnado.
    Por otra parte, me gustaría destacar de forma positiva que has acompañado el post con dos imágenes que reflejan el tema tratado y lo hacen más visual y atractivo .
    Enhorabuena, mi puntuación es de un 9.

    ResponderEliminar
  2. Hola Lydia!
    Comparto opinión contigo sobre lo que plasmas en esta entrada. La forma de divertirse y entretenerse ha cambiado mucho, ya que antes los niños se morían por salir a la calle y jugar con sus amigos y amigas, mientras que hoy en día, muchos de ellos tienen preferencia por estar pegados a una pantalla, cosa que no es beneficiosa para ellos si no saben poner límites y horarios.
    Considero que hay tiempo para todo y se pueden divertir mediante el uso de las tecnologías, como mediante la práctica de juegos más tradicionales, siempre y cuando tengan claro lo que les aporta cada uno y el tiempo adecuado que deben dedicarle.
    ¡Buen trabajo! Mi puntuación es un 9.5.

    ResponderEliminar
  3. Considero que nuestra generación ha sido más rica que esta. Esto es gracias al poco contacto que teníamos con la tecnología. Hoy en día los juegos están convirtiéndose en sedimentarios e individuales.
    Como he leído en el blog de uno de nuestros compañeros, la escuela debe sentirse responsable de que los juegos tradicionales estén desapareciendo.. Nuestro deber como futuros docentes es el de recuperar aquellos que se correspondan con los valores que queremos enseñar.
    Me ha parecido muy interesante tu entrada, mi nota es un 10.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario